27 lipca 2025

Kiedy fabryka zawiodła – my poprawiliśmy. Remont silnika Ingenium 2.0 Diesel, który ma przetrwać

Silniki Ingenium 2.0 diesel (AJ200D) montowane w Jaguarach i Land Roverach są dobrze znane nie tylko mechanikom, ale też… lawetom. Ich najczęstsze problemy to:

 

  • zatarta panewka główna lub korbowodowa,

  • pęknięcie tłoka,

  • przegrzanie korbowodów,

  • zatarty wał korbowy,

  • zbyt wąskie rowki pod pierścień olejowy i nieszczęsny pierścień z JLR.

 

Skutek zatarcia silnika 2.0 IngeniumUszkodzony korbowód po zatarciu w silniku Ingenium – efekt przegrzania i braku smarowania

 

Remont silnika Ingenium – uszkodzenia wału korbowego po zatarciu panewki w silniku 2.0 diesel (JLR, Jaguar, Land Rover)

 

Remont silnika Ingenium – uszkodzenia wału korbowego po zatarciu panewki w silniku 2.0 diesel (JLR, Rangę Rover)

 

Remont silnika Ingenium 2.0 - pęknięty tłok

 

Pęknięty tłok - remont silnika Ingenium

 

 

Trafił do nas kolejny egzemplarz po awarii – klasyczny przypadek zatarcia. Ale my nie odbudowujemy tych silników “na fabrykę”. Ulepszamy je. Oto, co zrobiliśmy.

 

 

Nowe tuleje cylindrów

 

 

Blok silnika został rozwiercony i przetulejowany. Nie bawimy się w szlifowanie po przegrzaniu czy porysowaniu gładzi cylindrów – to proszenie się o problemy. Zastosowaliśmy nowe, żeliwne tuleje dopasowane do tłoków. Dzięki temu silnik odzyskał prawidłową geometrię i szczelność.

 

Wymiana tulei cylindrów - RR Velar 2.0 Ingenium

 

 

Tłoki z przerobionym rowkiem pod lepszy pierścień olejowy

 

 

Oryginalny pierścień olejowy w tłokach JLR ma wysokość 1,5 mm – zbyt małą, by zapewnić trwałe odprowadzanie oleju w dłuższym przebiegu. W przerobionych tłokach wykonujemy nowy rowek, który pozwala zastosować szerszy, skuteczniejszy pierścień olejowy.

 

Efekt?

 

  • znacznie lepsze smarowanie,

  • niższe ryzyko zapieczenia się pierścienia,

  • większa trwałość całego układu tłok–cylinder.

 

Nie jest to tuning – to racjonalna poprawka fabrycznego błędu, który objawia się po ok. 100–150 tys. km przebiegu.

 

Porównanie tłoków, przed i po przeróbce:

Tłok oryginalny - 2.0 IngeniumTłok przerobiony - 2.0 Ingenium (JLR, Range Rover, Jaguar)

 

Porównanie pierścieni, oryginał i nowy pierścień wysokości 2 mm:

Przeróbka tłoka, nowe pierścienie - 2.0 Ingenium

 

 

Korbowody, wał i reszta

 

 

Zatarte panewki to u nas nie problem – korbowody wymienione, a wał korbowy został wymieniony na nowy i dokładnie sprawdzony w pomiarach. Gładzie zostały sprawdzone pod mikrometrem, a cały silnik złożony zgodnie z fabrycznymi pasowaniami – z zachowaniem zasad dokładniejszej niż fabryczna kontroli jakości.

 

 

 

Dla nas “remont” to za mało

 

 

Nie odbudowujemy, tylko poprawiamy. Fabryczne błędy w tych silnikach są znane i – co gorsza – powtarzalne. Dlatego robimy wszystko, żeby klient po remoncie mógł jeździć długo i bez obaw.

 

 

Jeśli szukasz warsztatu, który rozumie silniki Ingenium lepiej niż fabryka – jesteś we właściwym miejscu.

📍 CarCraft Żyrardów – specjalizacja: Jaguar / Land Rover

 

KONTAKT

CarCraft Sp. z o.o.

 

 

ul. Wiejska 1B

96-300 Żyrardów

 

 

+48 883 628 565

 

 

carcraft.spzoo@gmail.com

Strona www stworzona w kreatorze WebWave.