02 listopada 2025

Remont silnika 3.0 TDV6 / SDV6 (306DT) — co najczęściej się psuje i jak to naprawiamy w CarCraft Żyrardów

Silnik 3.0 TDV6 / SDV6, znany z modeli Range Rover, Discovery i Jaguara XF, to konstrukcja ceniona za kulturę pracy i moment obrotowy, ale ma też kilka typowych problemów.

W CarCraft od lat zajmujemy się kompleksową odbudową jednostek 306DT, eliminując ich fabryczne słabości i przywracając im pełną niezawodność.

 

 

Najczęstsze usterki 3.0 TDV6 / SDV6:

 

 

  • zatarcie panewek korbowodowych (najczęściej 2. i 3. cylinder),

  • pęknięcia wału korbowego,

  • zapieczenie się pierścieni olejowych,

  • nieszczelności układu olejowego i problemy z ciśnieniem,

  • przegrzewanie z powodu zapchanych chłodnic EGR.

 

         

 

Co robimy podczas remontu:

 

 

  • wymiana wału korbowego,

  • precyzyjne pasowanie panewek i kontrola luzów smarowania,

  • tulejowanie cylindrów w razie potrzeby,

  • kontrola i regeneracja głowic,

  • wymiana wszystkich uszczelek, pierścieni, pasków i łańcuchów rozrządu,

  • modyfikacje poprawiające smarowanie newralgicznych miejsc.

 

 

 

Efekt końcowy:

 

Po prawidłowym remoncie silnik TDV6/SDV6 odzyskuje pełną moc i kulturę pracy,

a dzięki zastosowaniu wzmocnionych elementów (np. lepszych panewek, poprawionego wału, uszczelnień) staje się trwalszy niż oryginał.

To wciąż jednostka o świetnym stosunku mocy do spalania — 3.0 V6 o mocy 245–306 KM potrafi zejść do 8 litrów/100 km przy spokojnej jeździe.

KONTAKT

CarCraft Sp. z o.o.

 

 

ul. Wiejska 1B

96-300 Żyrardów

 

 

+48 883 628 565

 

 

carcraft.spzoo@gmail.com

Strona www stworzona w kreatorze WebWave.