Silniki Ingenium 2.0 montowane w Jaguarach i Land Roverach to nowoczesne konstrukcje, ale mają swoje bolączki. Do naszego warsztatu coraz częściej trafiają auta z objawami zużycia lub awarii. W tym artykule pokazujemy krok po kroku, jak wygląda pełny remont silnika AJ200D oraz jakie modyfikacje wprowadzamy, żeby silnik przejechał kolejne 200–300 tys. km bez niespodzianek.
zatarcie silnika przez zbyt wąskie pierścienie olejowe,
zużycie tulei cylindrów,
wyrobienie panewek i wału korbowego,
przegrzanie silnika z powodu nieszczelnego układu chłodzenia,
uszkodzenia turbiny i układu EGR,
niskie ciśnienie oleju.
1. Pomiar i ocena stanu silnika
Rozbieramy cały silnik i mierzymy wszystkie kluczowe elementy – od wału i korbowodów, przez tuleje, po głowicę i wałki.
2. Wymiana lub regeneracja części
W razie potrzeby wymieniamy tuleje cylindrów, tłoki, panewki, wał, rozrząd, uszczelki. Korzystamy tylko ze sprawdzonych zamienników lub oryginałów.
3. Modyfikacje zwiększające trwałość
Zmieniamy pierścienie olejowe na wyższe (lepsze smarowanie, mniejsze ryzyko zatarcia).
Zmieniamy tuleje cylindrów na twardsze,
Planujemy głowicę, sprawdzamy szczelność zaworów.
W razie potrzeby osiujemy blok i kontrolujemy wałki.
Masz problem z silnikiem Ingenium? Zadzwoń lub zostaw kontakt – odpowiemy na każde pytanie.
📞 tel. +48 883 628 565
📍 Żyrardów, ul. Wiejska 1B
KONTAKT
CarCraft Sp. z o.o.
ul. Wiejska 1B
96-300 Żyrardów
+48 883 628 565
carcraft.spzoo@gmail.com
Strona www stworzona w kreatorze WebWave.